זה אולי לא הטרנד הכי חדש בתחום הכושר הגופני, אבל נראה שהרכיבה כאן כדי להישאר.
בניגוד לאופניים החשמליות שבהם אתם כמעט לא מתאמצים (וגם בואו נודה באמת - גם לא ממש שורפים קלוריות...) רכיבה על אופניים היא דרך נהדרת לרדת במשקל, לשפר את הכושר הגופני ולהכיר את המקומות הכי יפים בארץ מקרוב. אז איך הן יתרמו לכושר שלכם?
איך תבנו לעצמכם תוכנית אימונים אישית ואיפה המסלולים הכי שווים בארץ? בדיוק בשביל זה הכנו את הכתבה הזאת.
כולנו מכירים את הטור דה פראנס, אבל כדאי לזכור שבלא מעט מקומות בעולם האופניים נחשבות לכלי התחבורה העיקרי של האזרחים.
העלות הנמוכה, בעיות החניה והעובדה שהם לא מזהמות את הסביבה, הפכו את האופניים למוצר מבוקש במיוחד. אבל לא תמיד הם נראו כך:
האופניים הוצגו לראשונה בשנת 1818 בתערוכה שהתקיימה בפריז והיו שונות מאוד מהאופניים שאתם מכירים (כמה שונות ? לא היו להם פדלים....) ניתן לומר
שלקראת סוף המאה ה19 קיבלו האופניים את המראה העדכני שלהם.
רכיבת הרים: ענף אתגרי ועוצר נשימה שמשתמש בתוואי השטח לצורך בדיקת היכולות של כל ספורטאי ונערכת במספר מגוון של מסלולים.
בתחום זה הטכניקה והשליטה של כל רוכב באופניים היא המפתח לניצחון.
רכיבה אולימפית: באולמות סגורים ועל משטחי עץ מתחרים טובי הספרינטרים בעולם על הזכות לזכות במדליה אולימפית. רכיבת האופניים היא חלק
בלתי נפרד מכל האולימפיאדות וניתן לומר שמלבד האולימפיאדה שהתקיימה בשטוקהולם בתחילת המאה שעברה בכל האולימפיאדות זכו האופניים לייצוג מכובד.
רכיבת כביש: הג'ירו האיטלקי והטור דה פראנס הצרפתי הם כמעט שמות נרדפים לתחום מרוצי הכביש. מרוצי הכביש נודעים באגרסיביות שלהם ובקושי הכמעט
בלתי אפשרי אשר הם מציבים למשתתפים בהם.
רכיבה על אופניים היא פעילות אירובית נהדרת לכל מי שרוצה להיכנס לכושר, ומהר. הרכיבה מאפשרת לנו להפחית קלוריות, לשפר את סיבולת הלב ריאה וכמו כל פעילות גופנית - היא גורמת לשחרור אנדורפינים שנלחמים בתחושות כגון דיכאון וחרדה.
בנוסף, הרכיבה תורמת לחיזוק העצמות שלנו ומשפרת את זרימת הדם ולכן לצד הליכה וריצה היא נחשבת לאחת הפעילויות המומלצות ביותר לכל גיל.
שילדת האופניים מורכבת מקורת ראש וקורה תחתונה, כאשר יחד עם תומכת האוכף ומסב הראש, אנו מקבלים את בסיס האופניים.
איכות החומרים שבשלדה הם אשר קובעים את המשקל וכמובן שאת מחיר האופניים…
מוט הכידון והכידון מספקים את הניווט כאשר באופני שטח מצורפים אליהם ההילוכים, לקביעת סגנון הרכיבה הרצוי.
אז התמכרתם לרכיבה ואתם רוצים לשדרג את היכולות שלכם? כדאי לעשות זאת בהדרגה ולהקשיב לגוף שלכם.
שבוע 1: 5 ימי רכיבה, מתוחם 3 ימים של רכיבה של שעה בעצימות נמוכה (BASE) ועוד יום אחד של רכיבה של 3 שעות.
שבוע 2: 5 ימי רכיבה, מתוכם 3 ימים רכיבת BASE של שעה משולבת עם רכיבה בדרגת קושי בינונית (TEMPO) וסיום ביומיים של רכיבה ארוכה 2-3 שעות.
שבוע 3 שבוע ה - MAX - רכיבה בעוצמה גבוהה : 5 ימי רכיבה, מתוכם 3 ימים רכיבת BASE של שעה וחצי משולב עם רכיבה בדרגת קושי בינונית (TEMPO) וסיום ביומיים של רכיבה ארוכה 2.5-3.5 שעות.
שבוע 4 (שבוע התאוששות) : 5 ימי רכיבה מתוכם 3 ימים רכיבת BASE של 45 דקות, ויומיים בשבוע 1-2 שעות רכיבה.
קק"ל, הגוף האחראי להסדרת מסלולי רכיבת השטח, מציע מגוון של מסלולים בדרגות קושי שונות:
עם כל כך הרבה יתרונות ושפע של מסלולים אין פלא שהאופניים תפסו מקום של כבוד גם בארצנו. אז אם אתם רוצים לשמור על הבריאות שלכם כדאי שתתחילו לדווש.